Skat var pænt hurtige til at beregne afgiften og registrere betalingen, Piloten blev indregistreret den 30.9, vi hentede den dagen efter i Jels.
Det er interesant at Pilote vælger andre leverandører af elektronik end flertallet af autocamperproducenter. Der er f.eks, idSWITCH elektroblok og kontrolpanel, Ezabat AGM batterier, Dolphin-charger booster.
Køleskabet er det italienske Vitrifrigo, det har vi god erfaring med fra tidligere.
Det er glædeligt, at Fiat Ducato skydedøren har fået et midtvejs stop, så man ikke behøver åbne den helt før den går i hak, og at den er blevet meget nemmere at lukke.
Piloten er blevet undervognsbehandlet med Dinitrol, vi valgte et center der har erfaring med autocampere, pænt arbejde, men ikke lugtfrit, det tog nogle dage med masser af udluftning før dunsten var helt væk.
WLTP chokket
For person- og varebiler indregistreret første gang efter den 1.7.2021 er beregningsgrundlaget for ejer- og udligningsafgift ændret til Co2 udledning jf. WLTP metoden, de nye regler giver højere ejerafgifter.
Specifikt for Piloten blev konsekvensen af den forsinkede levering, at den blev omfattet af de nye regler med en årlig ejerafgift på kr. 14.740 (2021-sats).
Det er ikke lykkedes endnu, men jeg prøver at finde frem til den formel man bruger til at beregne Co2 udledning jf, WLTP for autocampere.